Pokud stále na něco zapomínáte, není od věci přenechat pravidelné měsíční platby na druhých a zřídit si tak SIPO (Pokud tedy nevyužijete druhé možnosti, kterou je trvalé inkaso). Jeho zřízení není nijak administrativně náročné a cenově také není drahé, ovšem pouze za předpokladu, že si platbu necháte strhávat ze svého bankovního účtu samotnou bankou a výpisy SIPO si necháte zasílat na svůj e-mail. Tyto dvě služby jsou totiž zdarma.
Službu bohužel nelze zřídit elektronicky, a tak se návštěvě pošty nevyhnete, nicméně za tu pohodu, která Vás čeká za využívání SIPO, to stojí. Dříve než půjdete na poštu, stáhněte si na portále České pošty formulář SIPO a vyplňte požadované údaje (můžete si ho také vyzvednout na poště a vyplnit až tam), buď ručně po vytištění, nebo na počítači. S ním pak běžte na jakoukoliv poštu, kde Vám ihned přidělí spojovací číslo Vašeho SIPO.
Pošta je vyřešena. A co dál? Nyní přichází fáze zadání SIPO do Vašeho internetového bankovnictví. Pro naše potřeby využijeme internetové bankovnictví ČSOB, přičemž překročíme fázi přihlašování. To všichni umíme ;-) V sekci Inkaso si najdeme položku SIPO a do formuláře vyplníme:
Formulář máme vyplněný, a tak přejdeme k dalšímu kroku, jímž je autorizace a následně potvrzení. Pro zadání nové položky si v záložce Inkaso najdeme Přehled svolení, kde se nejen objevuje seznam plateb, které budou hrazeny přes SIPO, ale kde také vytvoříte i nový záznam (postup zadávání je stejný s výše uvedeným), případně ho změníte či vymažete (např. při změně dodavatele či výše zálohy). Na poště žádnou změnu (s výjimkou změny jména a bydliště) nehlásíte, tudíž tam ani nechoďte a nedrásejte si nervy. ;-) Pošta je tu pouze pro vydání spojovacího čísla, všechno ostatní máte v rukou pouze Vy a Vaše internetové bankovnictví.
Na závěr jen dodám, že spojovací číslo SIPO budete muset nahlásit svým dodavatelům služeb, aby si platbu mohli v bance strhnout. Zdá se Vám to příliš náročné a zdlouhavé? Nebojte se. Není. To jenom tak působí. ;-)